Bröllopstårta, vuvuzelas, ekgolv o hårfärg

Just nu sitter jag och laddar inför körlektionen jag har kl 07.00 imorgonbitti. Det är tidigt..och så ska jag vara ombytt och klar, så senast 06.40 bör jag vara där. Det är ännu tidigare, hoppas jag vaknat ordentligt så jag inte styr rätt ner i något dike. Och jag hoppas verkligen att det blir bra väder - sist jag körde så var det regn och det blir så jädrans blött när man inte har något runtomkring sig förutom mc-stället.

Jag har färgat håret ikväll också, får se om mannen i huset märker det. Det är ju tydligen intressant att varje kväll sitta och titta på gubbar som jagar en liten boll - och ikväll är inget undantag :D Jag förstår inte hur det kan vara så spännande, antingen blir det mål eller inte, that's it. Det är ju knappast något oväntat som händer - någon gör mål, många gör det inte, någon knuffas, många filmar...och någon slår sig på riktigt. Fast jag har faktiskt försökt titta häromkvällen (fråga mig inte vilken match), bara för att det inte är så kul att sitta själv på övervåningen och titta på något annat, men det enda man hör är vuvuzelas och man kan inte bli annat än distraherad. Samma tonläge heeeeela tiden, det hade väl åtminstonne kunnat finnas någon knapp så man kan spela iallafall två toner?



Nåväl. Antingen är man fotbollsfrälst eller inte, det är väl tur att vi kompletterar varandra.

Ikväll har det varit bröllopsplanering i detta hus. Bland annat så har Malin, som skall baka tårtan, varit här och vi har gått igenom fyllningar och olika utformningar. Det är spännande, man kan få det att se ut precis hur man vill :) Dessutom är hon så duktig, kolla in hennes bakverk här: Malins tårtblogg Jag är helt säker på att den kommer bli underbart vacker!

Annars så har vi återupplivat projektet "Saras hobbyrum", som jag kallar det. "Sovrummet på bottenvåningen", som mannen i huset kallar det. Nu finns där ek-golv och lister. Det ska bara silikonas och skruvskallar ska spacklas och målas över. Sen är det KLART! Såå skönt. Såhär ser det ut för tillfället:



Ja vilken salig blandning det blev - bröllopstårta, vuvuzelas, ekgolv o hårfärg.
Det måste jag fira med sovdags, natti natti!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0