Dagen började dåligt, slutade bra

Ibland har man sådana där dagar när inget går som det skall. Inget blir riktigt som man vill. Vaknar sent. Motvind till jobbet och dåligt med luft i däcken. Håret står åt alla håll, mest ofrivilliga. Man orkar inte mixa och matcha nåt snyggt i garderoben utan man tar det som ligger närmast (och får vara glad om det inte är Darlingens kläder). Sminkning sträcker sig till lite maskara och eyeliner, från dagen innan. Man känner sig hängig. Man spiller ketchup på tröjan. Tappar en halv grapefrukt i knät. Man hinner inte med det man skall och får dåligt samvete för det. Man glömmer köpa det viktigaste i affären..och det bara fortsätter och fortsätter. Jag hittade till och med en halvdöd liten ödla i hallen, som katterna roat sig med innan jag upptäckte den..och blev ledsen för det, stackarn

Och mitt ena öga har tårat sig hela dagen, så att man ser sådär halvledsen ut...som man gör med bara ett tårat öga. Linsen fick jag kasta. Efter det såg jag bara halvbra. Sådär som man gör med bara en lins. Suck.

Vad säger man, humöret var inte på topp när man vaknade och blev då sannerligen inte bättre av dagen! Usch vad sådana dagar är tråkiga. Det är allt på en gång. Fast det kanske är bättre att ta 14 dåliga saker på en dag, istället för att ta en tråkig sak om dagen i två veckor? Hur som helst, nu är jag glad.

Det kan bero på att jag hittade söta saker på La Vie:

Ett gotlandsägg (som jag tänkt köpa länge, men inte hittat någon lämplig plats till. Har fortfarande ingen lämplig plats till den, men säg inget till darlingen). Två söta lyktor som jag tänkte ha på bordet på altanen under fina sommarkvällar. En liten, toksöt porslinsbakelse (skål) som jag sett hemma hos Clara och blivit kär i. Men som inte är så mycket "Sara", så därför har jag aldrig köpt den. Men den är så söt, så nu fick den följa med hem ändå.


Det kan också bero på att jag tog en löprunda med Tanja som trevligt sällskap.

Det kan också bero på att det har varit en helt underbart fin kväll.

Det kan också bero på att jag bokat konsultation för att fixa håret inför bröllopet, sååå kul!!!

Det kan också bero på att jag får kalasa på en skål popcorn heeeelt själv (darlingen är inte hemma) och dricka te gjort på örter från egna örtlandet. Gott! 


Förmodligen är det kombinationen av dessa :D

Dagen började dåligt, slutade bra



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0