Hatade mig nog lite

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Vi har ju målat taket i tvättstugen och tyckte att det blev så vitt och fint. Så vi har påbörjat målning av fönstren också, för det mörkbruna framhävdes ännu mer av det vita taket. Och när vi började grunda fönstrena vita så såg de svampmålade bebisblå väggarna väldigt bebisblå ut...så ikväll har vi också målat väggarna.

Vi köpte färg igår. Vi har pratat om att det skulle bli snyggt med grått på väggarna och var helt inställda på det, men när vi kom till affären så kom vi på andra tankar. Eftersom de tre senaste rummen vi gjort om har blivit gråa så tänkte vi att vi måste ju ta en annan färg. Så det blev en ljust beige färg! Det kändes jättebra med en varm färg...igår.

Nu har vi målat rummet och jag vet inte riktigt om jag håller med mig själv från igår. Färgen gjorde sig inte riktigt till de bruna skåpsdörrarna och det ORANGA golvet. Kan bara säga en sak - välkommen tillbaka 70-talet! :D I och för sig ska vi någon gång måla alla skåpsdörrar vita..men ändå. Jag säger som i reklamen - "Det känns inte riktigt bra det här". Jag kan verkligen inte bestämma mig om den är rätt eller inte. Herrn i huset blev ju inte överförtjust över att jag börjat vela, färgburken kostade ju ändå 1200 kr. Han hatade mig nog lite i början av kvällen men det har nästan gått över nu :) Han har också börjat tycka att det inte är någon wow-kombination.

Fast nyansen är annars SKITFIN! Det är svårt - eller hur?
Jag menar, vad som helst är ju snyggare än svampmålad bebisblå.
 

Vi måste nog sova på saken...se hur det ser ut när det torkat.
Om inte annat så öppnar Karlströms Golv och Färg AB kl 10.00 imorgon...
Behöver du 7 liter ljusbeige våtrumsfärg så hör av dig ;)



Kommentarer
Mia

Färgen är kanon fin! Varför inte måla golv och dörrar i en färg som passar ihop med de nya väggarna? Jag målade golvet i pappa och Åsa's tvättstuga, skitenkelt och sjukt tåligt! Tar dock tid och många strykningar! Kram

2010-06-18 @ 23:28:38
URL: http://gotlandica.blogg.se/
Sara - bloggaren

Jo golvet skall göras något åt, men färgen är redan utbytt mot en grå ;) Kram

2010-06-19 @ 13:35:54
URL: http://liteomsara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0