Stubbarna är bortfrästa

Förra veckan så hade vi Gotlands stubbfräseri här för att spana in våra stubbar som vi har i trädgården. Han gav oss en offert som vi tackade ja till och han sa att han skulle komma nästa vecka. Så igår tänkte vi ringa honom på kvällen när vi kom hem och fråga exakt vilken dag han skulle komma (ifall vi skulle vara hemma då) ..men när vi kom hem igår så hade han redan varit där! Stubbarna är bortfrästa! Snabb och smidigt, må jag säga. Det var riktigt bra att bli av med dem.

Så nu har vi fyra gigantiska hål i trädgården..och ja, en massa stubbrester runtomkring :)
   
Det kommer bli så jämnt och snyggt, när vi fått sått lite gräs.

Ikväll har det varit tak-bygge i tvättstugan för hela slanten. Gipset är uppe och vi har fått spacklat en gång.

  

Nu väntar slipning och spackling * 3, sätta väv och sen måla, innan taket är klart. Det är sjunde taket vi gör i vårt hus. Det börjar faktiskt bli liiiite tradigt. Snart så skall man väl bara bo i huset, förhoppningsvis. Egentligen är man bra sugen på att fixa till hela tvättstugan när man väl håller på att fixa där inne...men då skulle man ha tagit ur tvättmaskin, torktumlare, (byta) varmvattenberedare för att kunna kakla bakom..och det känns inte så lockande. Så det blir väl en annan gång då. Men de bruna fönstren kommer med största sannolikhet bli vita innan sommaren :)  



Kommentarer
Mia

Åh så fint det kommer att bli när gräsmattan är jämn och fin utan stubbar! =) Tvättstugan kan vänta till hösten/vintern! Då passar det bättre att jobba inne! =D Men gumman, om fönstren ska bli vita innan sommaren så tycker jag att du misslyckats då jag redan anser att det är sommar! =D Måste ses någon dag snart! Kramar

2010-06-02 @ 16:32:33
URL: http://gotlandica.blogg.se/
Therese

Ni är så duktiga och fixar en massa!!

Man får ju nästa ångest när man läser allt ni fixar hemma... Vad gör jag med all min tid? Borde också kunna fixa en massa för att få det fint :o)

2010-06-02 @ 17:39:31
URL: http://rippo.blogg.se/
Sara - bloggaren

Jaa, det kommer det bli :) Jo egentligen, men det är ju det att man vill ha undan så mycket som möjligt också..och bara bo. Hahaha, alltså jag är nog ännu kvar i april tror jag ;) Jag har inte fattat att sommaren är här! Sjävklart, det vore supertrevligt att ses! Kramar

2010-06-06 @ 22:15:41
URL: http://liteomsara.blogg.se/
Sara - bloggaren

Tack :) Ja det är så roligt att fixa, det kommer du och Eric också tycka den dagen ni skaffar ett hus :) Hihi, men ni har så mycket annat som tar sin tid - om vi hade golfat och haft hund så tror jag all renovering hade fått vänta ;) kramar

2010-06-06 @ 22:18:13
URL: http://liteomsara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0