Det njuter jag av!

2009 avslöts helt perfekt. Nu var det då dag fyra (snart fem) på det nya året - och vilken dagar det nya året bjudit på, solen skiner och skiner om dagarna och man känner bara att "life is goooooood"!
Idag har jag börjat jobba igen efter julledigheten - vad snabbt det har gått! Även om man trivs som fisken i vattnet på jobbet så har det varit heeelt underbart att bara vara ledig. Att göra vad man vill när man känner för det och inte ha varje minut planerad. Det njuter jag av! 

Men det är kul att vara tillbaka igen..komma in i alla rutiner och allt sånt. Komma igång med allt man lovat, bland annat är det inget godis/snacks/läsk som gäller under januari månad (nej jag kan inte lova mer än en månad) och att komma igång med träningen igen efter allt julslappande - hade varit roligare om man sprungit gbg-varvet lite snabbare i år än förra året (om man kommer med). Ett annat löfte är att njuta lite mer av det man har och bara "bo" istället för att renovera och fixa o trixa...det enda vi har inplanerat är gästtoaletten som vi skall börja men nu, och efter det klädkammaren, sovrummet på bottenvåningen och att vi skall kalka om muren. Vi skall ta det lugnt...och det skall faktiskt bli kul att komma igång - bara man känner att man har energin!

Nej jag känner faktiskt att det här året kommer bli fantastiskt, det kommer ha mycket att bjuda på! :) Darligen och jag har förresten börjat planera en resa till Thailand - gissa om jag längtar! Det svåra är att bestämma vart vi skall någonstans denna gången - vart vi skall lämna våra...


Antingen testa nya ställen eller åka till beprövade. Eller kanske åka till Kambodja? Eller Vietnam? Eller Fårö? Fårö är ju jädrans fint under april alltså...hmm! Oavsett så måste man ju bestämma sig rätt snart så man hinner planera, den här gången SKALL jag simma med delfiner - blev inte så förra gången trots envisa försök. Ah fasen, där rök ju Fårö-alternativet. Nåväl.

Nu skall jag läsa de sista 30 sidorna av Sieg Larssons sista bok Luftslottet som sprängdes. Den är sååå spännande nu, i nättras läste jag 230 sidor - kunde bara inte lägga ifrån mig boken!
Sov gott!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0