Visst är det konstigt?

Ibland har man sådana där produktiva dagar, då man hinner med det man skall på jobbet, man hinner handla, laga mat, plocka och ordna, tvätta och stryka. Men hinner med någon form av träningspass och hinner ringa några vänner, hela "att-göra-listan" blir avbockad och man kan sen sätta sig i soffan och bara slappna av och bara känna WOW - vilken härligt produktiv dag jag haft idag! Man känner sig så nöjd över att man åstadkommit allt och kan sen gå och lägga sig och sova med gott samvete. Har du varit med om det och vet vad jag menar?

Den känslan saknar jag idag!

Inte har jag hunnit det jag skall på jobbet, inte har jag hunnit slänga in tvätten som jag skulle ha kommit ihåg ikväll, inte har jag hunnit dra de där lakanen som ligger och hånar mig i tvättstugan, inte har jag hunnit med promenaden som jag tänkte ta ikväll, inte har jag hunnit ringt någon och att-göra-listan blir bara längre och längre. Och ju mer man känner att man har att göra, ju mindre orkar man ta itu med något - visst är det konstigt?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0