Del 2 och 3 i största projektet i huset

Nu var det dags för del 2 och 3 i största projektet i huset :)

Tänkte visa vad vi gjort i hallen och trappen. Det vi gjort i hallen nere är att sätta slipa bort putsen på väggarna, bredspacklat (slipa, spackla, slipa, spacka, osv), målat i samma färg som hallen uppe, Dun. Tak-duken och tak-elementen rev vi ner och byggde ner taket 7 cm för att kunna sätta upp spots, satte gips, väv på gipset, borrade hål för spots och satte i, målade väven vit och satte upp taklister som vi målade vita. Dörrar, karmar och fönster har målats vita. Golvmattan togs bort, golvet slipades, alla spik tog vi bort och ersatte med skruv (sååå meckigt), spacklade och limmade dit ny golvmatta (tack vare pappa) och satte dit en vit golvlist. Trappan slipade vi ner och målade vagnstycket och sidorna vita och själva stegen betsade vi mörkbruna och lackade. Ledstången blev också vit. Vi drog om elen till lampan i trappan (som vi inte har någon än) och drog fram el till fönstrena i hallen. Vi byggde också in elen till den nya värmepumpen, innan så hängde en sladd utmed väggen. Vi fick också bygga in plats för värmepumpen för att den ska kunna blåsa luft fritt, så taket är högre upp vid pumpen än vid resten av taket.

Man har en uppsjö av bilder för varje steg men nedan kommer iallafall ett axplock från arbetsprocessen.

Såhär såg det ut innan: 
  

Sen gick vi loss TOTALT!
 
         
                  

Hallarna och trappen gjorde mycket för känslan i huset och det var ett riktigt roligt projekt! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0