Behöver något att av-irritera mig på

Underbart med fredag, det är den bästa dagen på veckan!

Har dock inte haft den där härliga fredags-känslan i kroppen idag. Sov dåligt, vaknade sent, träningsvärk i kroppen. Inget har gått som jag ville idag, allt har bara krånglat, fick HM - leverans och nästan NADA passar, varit irriterad på allt och alla, stör mig på att det bli så stökigt av renoveringen. När vi kom hem så hade äntligen vårt sopkärl kommit men det hade dom ställt precis i vägen och plogen hade plogat upp en fet vall. Och när jag skulle storhandla på Maxi hade jag INGA mynt - fick kånka med korgar och har nu två meter långa armar. Näää hu vad man kan vara gnällig. För att trösta mig lite så köpte jag en fin blomma och bestämde jag mig för att det skulle vara lösviktsgodis-premiär - 1,8 kg (!) senare så sitter men nu här och vet du? Jag är inte ett dugg sugen på de där två kilona godis. Är inte det jäkligt konstigt när man längtat efter godis hela januari och nu när man kan köpa det och faktiskt gör det, så är behovet borta. Märkligt. Jag kände mig istället lite sugen på salt och det var ju lugnt för jag köpte två påsar chips också...men när jag ställde fram de nu så vill jag inte ha det heller. Jag vill ha te och knäckemacka med philadelphia-ost. Märkligt man är alltså. En till sak att bli irriterad över!



Nej jag behöver något att av-irritera mig på. Du vet en sån där knapp som funkar som avmagnitiseringsknappen på äldre lcd-skärmar! Klick, lite flimmer och så är man i balans igen. Vart är den knappen på mig? Eller så skulle man gått en lång promenad med solsken och fågelsång. Men nu är det jäkligt mörkt och tyst där ute. Det kanske blir bättre när jag väl får mitt te oc h min macka. Ska testa ett te som Erica tipsade om, "Sylves lilla gröna" från Kränku. Hoppas du är på ett bättre humör! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0