Bilder på det största projektet i huset hittills - del 1

Just det, jag skulle ju lägga upp bilder på hall-projektet.
För nästan ett år sedan höll vi på med de största projektet i vårt hus hitentills; hallen uppe, hallen nere och trappan. Mycket var det att fixa samtidigt och det var slipdamm ÖVERALLT! Vi hade det klart till påsk förra året, sånär som på slipning och lackninng av golvet på hallen uppe. Men gud vad vi kämpade med detta, jag ska dela med mig av bilderna på hallen uppe (och lägga upp de andra någon annan kväll). Vi rev tak, satte upp tak, spacklade tak, satte väv och målade. Väggarna var putsade och tyvärr så var putsen lite skabbig (och alldeles för vass), så väggarna fick vi slipa och bredspackla fyra gånger, pjuh. Golvet slipade vi, sen målade med vitt, och sen lackade. Vita allmoge-lister sattes upp nedtill golvet och upptill taket. Väggarna målades med en ljust ljust beige färg, dun, och jag tapetserade en fondvägg med glansiga blommor. Alla dörrar och fönster målades vita och mässingshandtag byttes ut mot rostfritt stål.

Här kommer bilder på det största projektet i huset hittills - del 1:

Det här var innan inflyttning:
 

Ett axplock av olika moment:
                     

Sista bilden är nästan färdigt resultat, fönstren är helvita och det är lite mer prylar framme - men typ klart. En massa bilder blev det, men det var en massa arbete också. Speciellt svårt att fixa med väggarna som angränsar trappan eftersom man inte når så långt. But we did it, med en stege och en fet planka som pappa släpade in till oss :) Hallen nere var bökig, lägger upp bilder i helgen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0