Han fick ett rött brännmärke

Idag fyller min kusin Maria år, grattis till henne! :)

Jag och Darlingen har hittat ett hotell i Egypten som vi tänkte boka om det finns något ledigt när vi skall åka, klicka här. Visst ser det fint ut?! Jag tycker det ser ut som ett paradis. Fast alla hotell ser ut som små paradis så det är inte så lätt att välja. Och framför allt hitta ett fint för rimligt pris! Från det hotellet tog utflykten till pyramiderna ca 24 timmar, undrar hur många timmar man måste sitta i bussen...säkert minst 8 timmar enkel väg. Tänk 8 afrikanskt heta timmar i en buss, det låter lite mastigt faktiskt. Men ändå inget man kan missa, no way. Att se pyramiderna finns med på min "att-göra-innan-jag-trillar-av-pinnen"-lista. Alla har väl en sån?

Måste förresten berätta en småkul sak som hände igår. Jag och Darlingen satt brevid varandra och såg på hotell medan vi åt mat. Jag var ju så nyttig och åt en semla och en kopp kaffe till kvällsmat (och även till lunch, hu vilken hemsk människa jag är, men det var gott så jag ångrar mig inte) medan Darlingen åt lite thai-mat som blivit över från i lördags. Thai-maten såg lite halvgod ut så jag ville smaka, så Darlingen la upp mat på sin gaffel och räckte över till mig. Jag lutade mig mot honom och tog maten, men den var så jädrans varm så jag kunde inte behålla de i munnen utan var tvungen att spotta ut det. Jag trodde ju att jag spottade ut det på bordet men det var visst på hans lår och vet du?! Han fick ett rött brännmärke efter en bit kyckling! Det är faktiskt sant. Stackarn!! Men sen ska man ju inte micra maten så den kokar heller.

Fasen, jag skulle ju lägga mig i tid ikväll. Men det gick inte att slita sig från "Flyga drake" men Khaled Hosseini, som jag lånat på ljudbok. Den är mkt intressant. Men nu så, gott natt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0