Vacker amaryllis

Amaryllisen som jag fått har slagit ut nu och är såå vacker där den står på köksbordet och bara skiner. Skiner med sin härligt röda färg som strålar värme, kärlek och framför allt JUL! Skiner upp hela köket och min vardag, den gör mig glad :D





Skötselråd för vacker amaryllis: placeras ljust och vattnas väldigt sparsamt, och då menar jag verkligen sparsamt. Jag har vattnat min en gång på två-tre veckor och det har gjort att den blivit för lång så nu måste jag staga upp den med blomsterpinnar. Man kan också skära av blommorna och ha dem som snittblommor ifall de vuxit sig för långa - då skall man i så fall knyta en gummisnodd längst ner på stjälken.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0