Hej-kära-dagbok

Här har man haft en riktigt bra helg, vi har förenat både nytta och nöje :)

Med risk för att det låter som "Hej-kära-dagbok" så tänker jag rabbla upp en del. I fredags kalkade vi muren för andra och sista gången (trodde vi), den blev riktigt vit och fin. 
Innan (hittade inget nyare kort):


Efter:
 

Nu har den gamla, trogna, påkörda postlådan gjort sitt och kommer ersättas av en fetare sak med lås:


Men vad händer sen då - regn! Så nu har muren missfärgats inifrån så nu har vi en massa bruna fläckar på muren - är det inte typiskt?! :( Men men. Darlingen har målat en gång till ikväll, får se hur det ser ut imorgon.
I lördags var vi hurtiga och sprang en runda på morgonen på P18, skördade trädgårdslandet på diverse godsaker, gick en promenad på stan och satte oss och kollade på löparna som sprang Visby Halvmaraton - man blir ju trött bara av att titta på dem ;) Nästa år springer nog vi, man blev lite sugen. Sen avslöt vi kvällen med grillat och vin hos Therese och Eric som var ett bra värdpar trots fullt hus :) Det var en trevlig kväll!

Imorse vaknade vi för tidigt, så vi inledde dagen med att kolla på en 2-timmar lång film. Sen försökte man sola på altanen - men det var alldeles för hett så vi köpte med oss lunch och åkte ner till Fridhem. Där var liten svalare, det blev till och med ett svalkande dopp vid Fridhem, och då menar jag verkligen svalkande - det kan inte ha varit mer än 18°C :) 
 
Efter det blev det en kopp kaffe och våffla på Caféet (årlig tradition). Från Fridhem och hem hade vi en liftare - den största gräshoppan jag någonsin sett, måste bara lägga upp bild på den även om det är oerhört ointressant:


Den satt på rutan och kunde sitta kvar trots rätt hög fart, skumt. Nu bor den i en buske här utanför.

Sen kom Erica och söta Ebba kom över på en fika. Mycket trevligt! Ebba jagade katterna, åt sten och skakade rumpa till "Skaka-rumpa"-låten. Sötis:


Ikväll har jag och darligen haft en romantisk kväll med grillad fisk och mousserande vin. Vi firar att det snart är semester - bara 5 dagar kvar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0