Jag kan ha lika mycket karaktär som en färsk frukt

Ahhh äntligen är man klar med packningen, man ska lägga ner allt man tänkt sig från början och låta det ligga - jag öppnade såklart väskan igen och ändrade mig och la till plagg och fixade och trixade - och nu var hela kvällen försvunnen (och jag kommer förmodligen ha med mig alldeles för mycket kläder)! I och för sig så har jag hunnit med att springa ikväll och varit på magdans. Och så har jag checkat av med min kära syster, hon är så snäll och ska bo här i vårt hur och ta hand om katterna medan vi är borta. Det är verkligen supergulligt av henne, min ängel! Annars hade man oroat ihjäl sig för katterna, huset också.

Angående löpningen så var det tredje gången jag sprang och det blev 6 km, vilket var så himla skönt för jag var rätt slut efter 5 km (jooo, jag är otränad) så jag chockade mig själv när jag fortsatte att springa - och klarade av 1 km utan att stanna. Då blir man så nöjd, när man gör något oväntat och klarar av det. Det låter kanske intre så mycket med 1 km - men för mig, just nu, så är varje km jobbig att springa :) Så jag är nöjd med mig själv. Jag ska försöka springa ett par-tre gånger i veckan nu framöver för att försöka få upp konditionen igen. Och jag ska verkligen satsa denna gången - jag är annars så dålig på det. Jag kan ha lika mycket karaktär som en frukt - sisådär 1-2 veckor brukar majoriteten av allt nytt jag testar gå bra. Ibland så är jag ivrig, frukten är som ett äpple som kan ligga i kyldisken typ ett år, ibland är jag mindre ivrig och frukten är som en apelsin som håller 2,5 veckor...ibland så går det bara käpprätt åt *** och frukten är mer som en banan - det håller bara några dagar. Men nu jäklar, nu blir det russin (eller konserverade päron om de håller längre? :))! Jag ska göra löpning till en livsstil.

Det är faktiskt jäkligt skönt att springa, man kommer ut i naturen, rensar tankarna, pressar sig själv psykiskt och fysiskt - blir starkare --> lever längre. Och sen givetvis, känslan efter ett träningspass är ju guld värt - nöjd, lycklig, utmattad men ändå pigg.

Dessutom har jag bra knep när det blir jobbigt:

  • Le - ju jobbigare det är, ju större leende ska du ha. Man lurar faktiskt hjärnan till att få en positiv inställning, jag har läst om detta - testa själv får du se! Man kanske ser lite galen ut men vem bryr sig, du kommer inte att möta kungen och drottningen i spåret... och vem som än ser dig kommer tro att du har jäkligt roligt iallafall.
  • Tänk på något roligt du ska göra eller något gott du ska äta efter löp-passet - ju snabbare du tar dig i mål, ju snabbare får du göra det där roliga/äta det där goda.
  • Ha någon med dig som kan sparka dig i baken när orken ger med sig!
  • MUSIK, ett hett tips är att spara balladerna till när du stretchar ;)


Kommentarer
clara

Bra tips där, synd bara att jag har kondis som en 90 årig pensionär med kol. Men till hösten då jävlar!! Då får du va den som sparkar mig i baken så att det blir lite hyffs på det hela. :-)

Ha det så himla gott i värmen vännen och ta hand om er!

KRAMAR!!!

2010-04-09 @ 13:07:27
URL: http://cklaris.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0