Byta ut trallen till en egen variant i somras

November, vad kan man säga. Förut tänkte jag att det hade varit skönt att gå ut i trädgården men kikade ut och ångrade mig rätt snabbt faktiskt. Det är liksom inte så lockande längre. Mörkt och trist, kallt och ruggigt, fuktigt och grått. Nej tack det kan man vara utan. Annat var det i somras, då var det helt underbart att bara gå ut i trädgården och läsa enbok, bjuda öve en vän på en fika i solen eller ha grillparty på trallen (som jag och darlingen faktiskt byggde i somras). Ibland är det lite trist att man bor i ett land där det inte är behagligt ute året runt. Det blir ju inte att man utnyttjar sin tomt så mycket från okt-mars.  Eller det blir väl kanske vad man gör det till..får skaffa regnställ och en ta med en ficklampa ut o sätta mig och läsa på trallen...hm :)

Bara för det lägger jag ut några bilder på när jag och darlingen fick för oss att byta ut trallen till en egen variant i somras :) Den tidigare var inte så mycket att skryta med och när vi fick upp trädgårdsmöbeln så fick inte så mycket annat plats...så då började darlingen riva: 

Och det resulterade ju i en stor jordplätt...men där skulle ju vara grus. Så darlingen fick gräva:


..lite grann iallafall, det var faktiskt jag som var en dold talang:

Efter det så blev det en grop och en stor jordhög:

...och jordhögen behövde fyllas igen:


Sen kunde vi börja bygga ram, själva golvet och planket :)
 
Och efter en del slit så blev den äntligen klar!

 
Nu ska jag sova och drömma lite om när man kan börja använda trallen igen, natti!



Kommentarer
Malin

Ni är så himla händiga!! Jag så imponerad! :D Snyggt blev det med... :)

2009-11-04 @ 09:35:32
URL: http://hejdenbergskan.blogg.se/
Veronica

Vilken skillnad på uteplats :o) Ni ligger verkligen i... och duktiga är ni :o)

2009-11-04 @ 10:29:28
URL: http://vud.blogg.se/
Sara

Tackar :) Jo vi är väldigt nöjda med den!

2009-11-04 @ 11:16:58
URL: http://liteomsara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0