Långt från alla måsten

Nu var det ett antal dagar sen sist man skrev nåt här, men det är ju såå fullt upp hela tiden. Det har varit julstök i både kubik och kvadrat, fixat kontoret (det är finally KLART!), middagar, kalas, fika, fix på hemmaplan och gå-på-stan-i-panik-för-man-hittar-inga-jädra-julklappar. Jag hänger alltid upp mig på dessa julklappar...hittar aldrig något bra så i tillslut tar man något som man i efterhand undrar hur man kunde köpa. Men man har ju märkt att man inte är ensam - överallt finns stirriga folk som springer omkring i alla affärer och rycker i saker. Det är ju verkligen köp-hysteri, det är faktiskt inte klokt när man tänker efter. Folk bara köper och köper och köper...och ofta bara för köpandets skull. Nej då är det bra om folk säger vad de vill ha, så att de får något de kommer använda istället för att ställa det i något skåp någonstans. Fast om man vet vad man vill ha kan man ju lika gärna handla det själv..nej i slutändan byter folk bara pengar med varandra - fånigt, eller hur?

Ingen roligt inlägg, men jag tycker faktiskt inte att julstressen är så rolig. Hade jag haft råd skulle jag bjuda la familia på en resa långt från alla måsten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0