En örfil efter att ha blivit kallad gubbjävel

Nästan nyss hemkommen från det sista yoga-passet för terminen :( Tycker det är lite dåligt att det inte är öppet något mer förrän nästa år - det är ju när man är ledig som man verkligen har tid att gå. Yoga i mellandagarna hade ju varit perfekt. Men men, jag ska nog gå nästa termin också så jag får väl hålla mig tills dess. Eller yoga hemma.

Läste förresten nu om Ronald Fasth som hade gett en unge en örfil efter att ha blivit kallad gubbjävel hääääääär. Jag måste bara säga att jag är helt på Ronalds sida. Det finns uppenbarligen ingen respekt - man kan inte kränka folk till höger och vänster även om man känner för det. Visst att Fasth tog till våld som aldrig blir någon bra lösning på en dispyt MEN jag tycker ungdomar måste få ta konsekvenser för sitt handlande - eller hur? Och egentligen spelar det ingen roll ifall det är ungdomar eller äldre som kränker - oavsett ålder så måste man kunna respektera varandra. Det är lika självklart som att man inte skall snyta sig i gardinerna eller smaka på bordsgrannens mat. Här kommer föräldrarnas viktiga roll in, uppenbarligen har de misslyckats i det här fallet.

Nåja, det var en parentes.

Jag var ju på en kickout tidigare i tisdags, det blev ingen julmat som jag hoppades på men det gjorde inget för vi hamnade tillslut på Black Sheep Arms. Det är ett riktigt gemytligt ställe (även om jag inte är någon öl-fantast) och god mat har de också - så det var en trevlig avslutning med alla inblandade! Imorgon däremot, dåå blir det julmat - som jag längtat! Vi i teamet på jobbet ska gå på Hasses jullunchbuffé och äta oss proppmätta, det ska bli så gött! 

Snart är det fredag, nice! Ser fram emot att softa lite efter jobbet imorgon..men nästan alla våra tv-kanaler har försvunnit av icke känd anledning - trist! :( Men tv4 har vi ännu kvar - så nu ska jag se en dokumentär på om playern Tiger Woods och stackars Elin...sen blir det läggdags. Sov gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0