Vi fick jul i vårt hus

Nu ska jag finally uppdatera er om hur min helg har varit!

Vi fick jul i vårt hus, det blev riktigt mysigt faktiskt..även om "granen" inte riktigt blev som vi hade tänkt oss, hehe. Med tanke på katterna så skulle vi bara ha något litet, väldigt litet..som lika gärna hade kunnat stå på ett bord (lååångt från katterna) och inte nödvändigtvis på golvet. Så jag bad pappa att fixa en liten en (alltså enebuske)....och han kom in med en 1,90 meters-en! Jorå så atte....men det var himla gulligt av pappa ändå. Han tyckte det var heltokigt att ställa in en en inomhus -"Va sajja ni ungdomaa, ha en ein inne?" och ruskade på huvudet :) Men det gick visst att dekorera även en julen (jul-en)!



Julafton var riktigt trevlig, vi var i kära Barlingbo med hela familjen faktiskt. Brorsan skulle ju egentligen jobba men dök upp som gubben i lådan (fast jag visste det sedan innan) så det var ju himla kul att hela la familia var samlad. Det var ju bara göteborgarna som saknades :(, får hoppas att de kommer över nästa år istället då. På kvällen kom familjen Magnussons också och vi åt, drack, åt, åt och så åt vi...och hade allmänt trevligt - som vi alltid brukar ha! Kvällen avslutades med julkonsert i Barlingbo kyrka, enligt gammal tradition.

Julgranen i B-bo var lite snyggare faktiskt


Jag och darlingen måste varit alldeles för snälla detta år för herrejösses vad julklappar vi fick! Jag fick allt jag önskat (förutom en VW Passat då, förstår inte varför jag inte fick den? ;) ) och mer därtill. Jag skrev i ett tidigare inlägg om ett paket som vi skulle hämta ut, det var ju julklappar från göteborgarna.



Till och med katterna fick julklappar :) De blev riktigt glada, Saga for runt som en dåre. Hon mår bättre nu (tror vi), hon äter iallafall för hon har blivit tjock som en liten julgris! Det går bättre att få i henne medicinen, även om hon ger oss nästintill dödande blickar efteråt.

Efter julafton har vi ätit ännu mera julmat, ännu mera julgodis, umgåtts med familj och vänner..och slappat. Fast egentligen tröttnade vi på att slappa efter juldagen, det är faktiskt jäkligt trist att bara sitta framför teven en hel dag..det kryper ju i kroppen på en. Så det är färdigslappat :) Man måste ju börja fila på formen inför göteborgsvarvet nästa år (OM vi kommer med). 

Idag har jag och en vän varit på stan och spanat in mellandagsrean, jag hittade massor av saker - men inget på rea :) Hittar aldrig något på reor. Men ett av inköpen var en riktigt snygg jeanskjol som jag bara längtar efter att använda! Sen kom fina Karro och hennes man över på fika, såå kul att träffa dem för det blir ju så sällan :( Hoppas de gör en Gotlandstripp inom snart framtid igen!

Nej nu ska jag se lite av hockey-matchen. Darlingen håller på Frölunda och jag mer på Färjestad...så vi får väl se vem som blir glad av oss två!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0